Follow us on Facebook to receive important updates Follow us on Twitter to receive important updates Follow us on sina.com's microblogging site to receive important updates Follow us on Douban to receive important updates
Chinese Text Project
Simplified Chinese version
Show statistics Edit searchSearch details:
Scope: 玄冲 Request type: Paragraph
Condition 1: Contains text "務則憙而去則悲" Matched:1.
Total 1 paragraphs. Page 1 of 1.

玄冲

Library Resources
1 玄冲:
中则阳始,《应》则阴生。《周》、复乎德;《迎》、逆乎刑。《礥》、大戚;《遇》、小愿。《闲》孤而《竈》邻。《少》、微也;《大》、肥也。《戾》、内反;《廓》、外违。《上》、触素;《文》、多故。《干》、狂也;《礼》、方也。《𤕠》则来而《逃》则亡。《羡》、私曲;《唐》、公而无欲。《差》过也而《常》谷。《童》寡有而《度》无乏。《增》始昌而《永》极长。《锐》执一而《昆》大同。《达》、日益其类;《减》、日损其汇。《交》、相从也;《唫》、不通也。《䎡》、有畏;《守》、不可攻。《傒》也出,《翕》也入。《从》散也而《聚》集也。《进》、多谋;《积》、多财。《释》、推也;《饰》、衰也。《格》好也是而《疑》恶也非。《夷》平而《视》倾。《乐》、上杨;《沉》、下藏。《争》、士齐也;《内》、女怀也。《务》则憙而《去》则悲。《事》、尚作;《晦》、尚休。《更》、变而共笑;《瞢》、久而益忧。《断》、多事;《穷》、无喜。《毅》敢而《割》惫。《装》、徙乡;《止》、不行。《众》、温柔;《坚》、寒刚。《密》、不可闲;《成》、不可更。《亲》、亲乎善;《䦯》、䦯乎恩。《敛》也得,《失》亡福。《强》、善不倦;《剧》、恶不息。《睟》、君道也;《驯》、臣保也。《盛》壮《将》老也。《居》、得乎位;《难》、遇乎诎。《法》、易与天下同也;《勤》、苦而无功也。《养》受群馀,君子养,小人养凶也。

Total 1 paragraphs. Page 1 of 1.